Voorwaarden
Algemene Voorwaarden Thuiswinkel
Deze Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie
(thuiswinkel.org) zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in
het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de
Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit va de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en de kosten
daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Artikel 13 - Levering en uitvoering
Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 - Betaling
Artikel 16 - Klachtenregeling
Artikel 17 - Geschillen
Artikel 18 - Branchegarantie
Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 20 - Wijziging van de Algemene
Voorwaarden Thuiswinkel
Artikel 1
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij
de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband
met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of
diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op
basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument
gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt
voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts-
of beroepsactiviteit;
- Dag: kalenderdag;
- Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm
geproduceerd en geleverd worden;
- Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot
de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud
gedurende een bepaalde periode;
- Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder
ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om
informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier
die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is
afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die
ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument
om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid
is van Thuiswinkel.org en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of
diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die
tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een
georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale
inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst
uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor
communicatie op afstand;
- Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I
van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument
ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat
kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat
consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn
samengekomen.
Artikel 2 – Identiteit van de
ondernemer
Naam ondernemer: Anne Horst
Handelend onder de naam/namen:
– Stitch&Style ByAnne
Vestigingsadres:
Rientjesstraat 4
7678 BJ Geesteren
E-mailadres: info@stitch-style.nl
KvK-nummer: 91881560
Btw-nummer: NL004922719B61
Artikel 3 – Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op
elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op
afstand tussen ondernemer en consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten,
wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar
gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer
voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze
de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op
verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
- Indien de overeenkomst op afstand elektronisch
wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene
voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden
gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige
manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit
redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs
elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de
consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen
worden toegezonden.
- Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden
tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is
het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument
zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de
toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 – Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur
heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod
vermeld.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige
omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten.
De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van
het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik
maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de
aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke
vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
- Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de
consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de
aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5 – De
overeenkomst
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het
bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de
consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde
voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische
weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische
weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst
van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de
consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt,
treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen
ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor
een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen,
zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders –
op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan
voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor
een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de
ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de
overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een
bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere
voorwaarden te verbinden.
- De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het
product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende
informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument
op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager, meesturen:
- het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer
waar de consument met klachten terecht kan;
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de
consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een
duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
- de informatie over garanties en bestaande service
na aankoop;
- de prijs met inbegrip van alle belastingen van het
product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten
van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de
overeenkomst op afstand;
- de vereisten voor opzegging van de overeenkomst
indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van
onbepaalde duur is;
- indien de consument een herroepingsrecht heeft,
het modelformulier voor herroeping.
- In geval van een duurtransactie is de bepaling in
het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij producten:
- De consument kan een overeenkomst met betrekking
tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen
zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen
naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en)
verplichten.
- De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag
nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die
niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
- als de consument in eenzelfde bestelling meerdere
producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem
aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag,
mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke
wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met
een verschillende levertijd weigeren.
- als de levering van een product bestaat uit
verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een
door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel
heeft ontvangen;
- bij overeenkomsten voor regelmatige levering van
producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of
een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Bij diensten en digitale inhoud
die niet op een materiële drager is geleverd:
- De consument kan een dienstenovereenkomst en een
overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële
drager is geleverd gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.
De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar
deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
- De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag
die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Verlengde bedenktijd voor
producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is
geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
- Indien de ondernemer de consument de wettelijk
verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor
herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na
het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit
artikel vastgestelde bedenktijd.
- Indien de ondernemer de in het voorgaande lid
bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden
na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de
bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft
ontvangen.
Artikel 7 – Verplichtingen van de
consument tijdens de bedenktijd
- Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig
omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts
uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en
de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is
dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij
dat in een winkel zou mogen doen.
- De consument is alleen aansprakelijk voor
waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van
omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
- De consument is niet aansprakelijk voor
waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij
het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over
het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 8 – Uitoefening van het
herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
- Als de consument gebruik maakt van zijn
herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van
het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan
de ondernemer.
- Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag
volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product
terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit
hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te
halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen
als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
- De consument zendt het product terug met alle
geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en
verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en
duidelijke instructies.
- Het risico en de bewijslast voor de juiste en
tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
- De consument draagt de rechtstreekse kosten van het
terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de
consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten
zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te
dragen.
- Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk
te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van
gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in
een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd,
is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan
dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het
moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de
verbintenis.
- De consument draagt geen kosten voor de uitvoering
van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet
gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of
tot levering van stadsverwarming, indien:
- de ondernemer de consument de wettelijk verplichte
informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping
of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
- de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van
de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of
stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
- De consument draagt geen kosten voor de volledige
of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde
digitale inhoud, indien:
- hij voorafgaand aan de levering ervan niet
uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de
overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
- hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te
verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
- de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van
de consument te bevestigen.
- Als de consument gebruik maakt van zijn
herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege
ontbonden.
Artikel
9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- Als de ondernemer de melding van herroeping door de
consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst
van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
- De ondernemer vergoedt alle betalingen van de
consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in
rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen
14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt.
Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij
wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de
consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang
welk tijdstip eerder valt.
- De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde
betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt
met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
- Als de consument heeft gekozen voor een duurdere
methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de
ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te
betalen.
Artikel 10 – Uitsluiting
herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende
producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de
ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de
overeenkomst, heeft vermeld:
- Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is
aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed
heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
- Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een
openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een
verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de
ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is
of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling,
onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder
verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
- Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van
de dienst, maar alleen als:
- de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke
voorafgaande instemming van de consument; en
- de consument heeft verklaard dat hij zijn
herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig
heeft uitgevoerd;
- Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en
overeenkomsten van personenvervoer;
- Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling
van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van
uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer,
autoverhuurdiensten en catering;
- Overeenkomsten met betrekking tot
vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode
van uitvoering daarvan is voorzien;
- Volgens specificaties van de consument vervaardigde
producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op
basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die
duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
- Producten die snel bederven of een beperkte
houdbaarheid hebben;
- Verzegelde producten die om redenen van
gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden
teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- Producten die na levering door hun aard
onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
- Alcoholische dranken waarvan de prijs is
overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de
levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke
waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer
geen invloed heeft;
- Verzegelde audio-, video-opnamen en
computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- Kranten, tijdschriften of magazines, met
uitzondering van abonnementen hierop;
- De levering van digitale inhoud anders dan op een
materiële drager, maar alleen als:
- de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke
voorafgaande instemming van de consument; en
- de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn
herroepingsrecht verliest.
Artikel 11 – De prijs
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur
worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet
verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in
btw-tarieven.
- In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer
producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen
op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met
variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het
feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het
aanbod vermeld.
- Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de
totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het
gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
- Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming
van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit
bedongen heeft en:
- deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of
bepalingen; of
- de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst
op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
- De in het aanbod van producten of diensten genoemde
prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 12 – Nakoming overeenkomst
en extra garantie
- De ondernemer staat er voor in dat de producten
en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde
specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of
bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst
bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien
overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product
geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
- Een door de ondernemer, diens toeleverancier,
fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de
wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de
overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is
tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
- Onder extra garantie wordt verstaan iedere
verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of
producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen
toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij
is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
Artikel 13 – Levering en uitvoering
- De ondernemer zal de grootst mogelijke
zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de
uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van
aanvragen tot verlening van diensten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de
consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
- Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4
van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde
bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren,
tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging
vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts
gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan
uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De
consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te
ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
- Na ontbinding conform het vorige lid zal de
ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld
terugbetalen.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van
producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de
consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 14 – Duurtransacties: duur,
opzegging en verlenging
Opzegging:
- De consument kan een overeenkomst die voor
onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde
opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en
een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde
tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het
einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe
overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één
maand.
- De consument kan de in de vorige leden genoemde
overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot
opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door
hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de
ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging:
- Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend
worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
- In afwijking van het vorige lid mag een
overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften
stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie
maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van
de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of
diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als
de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten
hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de
overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand,
afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
- Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld
ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en
tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend
voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur:
- Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar
heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een
opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en
billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur
verzetten.
Artikel 15 – Betaling
- Voor zover niet anders is bepaald in de
overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument
verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van
de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14
dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst
tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de
consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
- Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de
consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot
vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan
de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de
desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen
vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
- De consument heeft de plicht om onjuistheden in
verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te
melden.
- Indien de consument niet tijdig aan zijn
betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer
is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een
termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen
te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn,
over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is
de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke
incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen
maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de
daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum
van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van
genoemde bedragen en percentages.
Artikel 16 – Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekend
gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze
klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst
moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft
geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de
ondernemer.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen
een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord.
Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door
de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht
van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig
antwoord kan verwachten.
- Een klacht over een product, dienst of de service
van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier
op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org www.thuiswinkel.org. De klacht wordt
dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org
gestuurd.
- De consument dient de ondernemer in ieder geval 4
weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na
deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de
geschillenregeling.
Artikel 17 – Geschillen
- Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de
consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is
uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Geschillen tussen de consument en de ondernemer
over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot
door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten,
kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument
als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie
Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
- Een geschil wordt door de Geschillencommissie
slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst
binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
- Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het
geschil uiterlijk 12 maanden na de datum waarop de consument de
klacht bij de ondernemer indiende, schriftelijk of in een andere door de
Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden
gemaakt.
- Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan
de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Bij
voorkeur meldt de consument dit eerst aan de ondernemer.
- Wanneer de ondernemer een geschil wil voorleggen
aan de Geschillencommissie, zal de consument binnen vijf weken na een
daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk
dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten
behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de
keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de
ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
- De Geschillencommissie doet uitspraak onder de
voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de
Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2404/thuiswinkel).
De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend
advies.
- De Geschillencommissie zal een geschil niet
behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance
van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of
zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil
door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is
gewezen.
- Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een
andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor
Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
(Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen
betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op
afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij voorkeur bevoegd. Voor alle
overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten
geschillencommissie.
Artikel 18 – Branchegarantie
- Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van
de bindende adviezen van de Geschillencommissie Thuiswinkel door haar
leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de
verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze
garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de
rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht
van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend
advies, wordt dit bedrag door Thuiswinkel.org aan de consument uitgekeerd.
Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,-
uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Thuiswinkel.org een
inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies
nakomt.
- Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de
consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Thuiswinkel.org en dat
hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Thuiswinkel.org. Indien
de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de
consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van
€10.000,- uitkomt over te dragen aan Thuiswinkel.org, waarna deze
organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal
vragen ter voldoening aan de consument.
Artikel 19 – Aanvullende of
afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze
algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de
consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige
wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden
opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Artikel 20 – Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel
- Thuiswinkel.org zal deze algemene voorwaarden niet
wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.
- Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van
kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien
verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een
aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.
Thuiswinkel.org
www.thuiswinkel.org
Horaplantsoen 20, 6717 LT Ede
Postbus 7001, 6710 CB Ede
Bijlage I: Modelformulier voor
herroeping
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen
en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
- Aan: [ naam ondernemer][ geografisch adres
ondernemer][ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar] [ e-mailadres of
elektronisch adres van ondernemer]
- Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij*
onze overeenkomst betreffendede verkoop van de volgende producten:
[aanduiding product]*de levering van de volgende digitale inhoud:
[aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende
dienst: [aanduiding dienst]*,
herroept/herroepen*
- Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij
diensten of ontvangst bij producten]
- [Naam consumenten(en)]
- [Adres consument(en)]
- [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit
formulier op papier wordt ingediend)
* Doorhalen wat niet van toepassing
is of invullen wat van toepassing is.
Privacyverklaring
Privacybeleid Stitch&Style ByAnne
https://www.stitch-style.nl
Over ons privacybeleid
Stitch&Style geeft veel om uw
privacy. Wij verwerken daarom uitsluitend gegevens die wij nodig hebben voor
(het verbeteren van) onze dienstverlening en gaan zorgvuldig om met de
informatie die wij over u en uw gebruik van onze diensten hebben verzameld. Wij
stellen uw gegevens nooit voor commerciële doelstellingen ter beschikking aan
derden.
Dit privacy beleid is van
toepassing op het gebruik van de website en de daarop ontsloten dienstverlening
van Stitch&Style. De ingangsdatum voor de geldigheid van deze voorwaarden
is 06-11-2023. Dit privacy beleid beschrijft welke gegevens over u door ons
worden verzameld, waar deze gegevens voor worden gebruikt en met wie en onder
welke voorwaarden deze gegevens eventueel met derden kunnen worden gedeeld. Ook
leggen wij aan u uit op welke wijze wij uw gegevens opslaan en hoe wij uw
gegevens tegen misbruik beschermen en welke rechten u heeft met betrekking tot
de door u aan ons verstrekte persoonsgegevens.
Als u vragen heeft over ons privacy
beleid kunt u contact opnemen met onze contactpersoon voor privacy zaken, u
vindt de contactgegevens aan het einde van ons privacy beleid.
Over de gegevensverwerking
Hieronder kan u lezen op welke
wijze wij uw gegevens verwerken, waar wij deze (laten) opslaan, welke
beveiligingstechnieken wij gebruiken en voor wie de gegevens inzichtelijk zijn.
Webhosting
DE-IT
Wij nemen webhosting- en
e-maildiensten af van DE-IT. DE-IT verwerkt persoonsgegevens namens ons en
gebruikt uw gegevens niet voor eigen doeleinden. Wel kan deze partij
metagegevens verzamelen over het gebruik van de diensten. Dit zijn geen
persoonsgegevens. Stitch&Style heeft passende technische en
organisatorische maatregelen genomen om verlies en ongeoorloofd gebruik van uw
persoonsgegevens te voorkomen. Stitch&Style is op grond van de
overeenkomst tot geheimhouding verplicht.
Realtime Register
Wij maken voor ons reguliere
zakelijke e-mailverkeer gebruik van de diensten van Realtime Register. Deze
partij heeft passende technische en organisatorische maatregelen getroffen om
misbruik, verlies en corruptie van uw en onze gegevens zoveel mogelijk te
voorkomen. mijnwebwinkel heeft geen toegang tot ons postvak en wij behandelen
al ons e-mailverkeer vertrouwelijk.
Payment processors
Pay.nl
Voor het afhandelen van een de
betalingen in onze webwinkel maken wij gebruik van het platform van Pay.nl.
Pay.nl verwerkt uw naam, adres en woonplaatsgegevens en uw betaalgegevens zoals
uw bankrekening- of creditcardnummer. Pay.nl heeft passende technische en
organisatorische maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beschermen. Pay.nl
behoudt zich het recht voor uw gegevens te gebruiken om de dienstverlening
verder te verbeteren en in het kader daarvan (geanonimiseerde) gegevens met
derden te delen. Alle hierboven genoemde waarborgen met betrekking tot de
bescherming van uw persoonsgegevens zijn eveneens van toepassing op de
onderdelen van Pay.nl dienstverlening waarvoor zij derden inschakelen. Pay.nl
bewaart uw gegevens niet langer dan op grond van de wettelijke termijnen is
toegestaan.
Verzenden en logistiek
DHL
Als u een bestelling bij ons
plaatst is het onze taak om uw pakket bij u te laten bezorgen. Wij maken
gebruik van de diensten van DHL voor het uitvoeren van de leveringen. Het is
daarvoor noodzakelijk dat wij uw naam, adres en woonplaatsgegevens met DHL
delen. DHL gebruikt deze gegevens alleen ten behoeve van het uitvoeren van de
overeenkomst. In het geval dat DHL onderaannemers inschakelt, stelt DHL uw
gegevens ook aan deze partijen ter beschikking.
Facturatie en boekhouden
Externe verkoopkanalen
Doel van de gegevensverwerking
Algemeen doel van de verwerking
Wij gebruiken uw gegevens
uitsluitend ten behoeve van onze dienstverlening. Dat wil zeggen dat het doel
van de verwerking altijd direct verband houdt met de opdracht die u verstrekt.
Wij gebruiken uw gegevens niet voor (gerichte) marketing. Als u gegevens met
ons deelt en wij gebruiken deze gegevens om - anders dan op uw verzoek - op een
later moment contact met u op te nemen, vragen wij u hiervoor expliciet
toestemming. Uw gegevens worden niet met derden gedeeld, anders dan om aan
boekhoudkundige en overige administratieve verplichtingen te voldoen. Deze
derden zijn allemaal tot geheimhouding gehouden op grond van de overeenkomst
tussen hen en ons of een eed of wettelijke verplichting.
Automatisch verzamelde gegevens
Gegevens die automatisch worden
verzameld door onze website worden verwerkt met het doel onze dienstverlening
verder te verbeteren. Deze gegevens (bijvoorbeeld uw IP-adres, webbrowser en
besturingssysteem) zijn geen persoonsgegevens.
Medewerking aan fiscaal en
strafrechtelijk onderzoek
In voorkomende gevallen kan Stitch&Style
op grond van een wettelijke verplichting worden gehouden tot het delen van uw
gegevens in verband met fiscaal of strafrechtelijk onderzoek van overheidswege.
In een dergelijk geval zijn wij gedwongen uw gegevens te delen, maar wij zullen
ons binnen de mogelijkheden die de wet ons biedt daartegen verzetten.
Bewaartermijnen
Wij bewaren uw gegevens zolang u
cliënt van ons bent. Dit betekent dat wij uw klantprofiel bewaren totdat u
aangeeft dat u niet langer van onze diensten gebruik wenst te maken. Als u dit
bij ons aangeeft zullen wij dit tevens opvatten als een vergeetverzoek. Op
grond van toepasselijke administratieve verplichtingen dienen wij facturen met
uw (persoons)gegevens te bewaren, deze gegevens zullen wij dus voor zolang de
toepasselijke termijn loopt bewaren.
Uw rechten
Op grond van de geldende
Nederlandse en Europese wetgeving heeft u als betrokkene bepaalde rechten met
betrekking tot de persoonsgegevens die door of namens ons worden verwerkt. Wij
leggen u hieronder uit welke rechten dit zijn en hoe u zich op deze rechten
kunt beroepen. In beginsel sturen wij om misbruik te voorkomen afschriften en
kopieën van uw gegevens enkel naar uw bij ons reeds bekende e-mailadres. In het
geval dat u de gegevens op een ander e-mailadres of bijvoorbeeld per post wenst
te ontvangen, zullen wij u vragen zich te legitimeren. Wij houden een
administratie bij van afgehandelde verzoeken, in het geval van een
vergeetverzoek administreren wij geanonimiseerde gegevens. Alle afschriften en
kopieën van gegevens ontvangt u in de machine-leesbare gegevensindeling die wij
binnen onze systemen hanteren. U heeft te allen tijde het recht om een klacht
in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens als u vermoedt dat wij uw
persoonsgegevens op een verkeerde manier gebruiken.
Inzagerecht
U heeft altijd het recht om de
gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of
daartoe herleidbaar zijn, in te zien. U kunt een verzoek met die strekking doen
aan onze contactpersoon voor privacy zaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een
reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij
ons bekende e-mailadres een kopie van alle gegevens met een overzicht van de
verwerkers die deze gegevens onder zich hebben, onder vermelding van de
categorie waaronder wij deze gegevens hebben opgeslagen.
Rectificatierecht
U heeft altijd het recht om de
gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of
daartoe herleidbaar zijn, te laten aanpassen. U kunt een verzoek met die
strekking doen aan onze contactpersoon voor privacy zaken. U ontvangt dan
binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd
sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een bevestiging dat de gegevens
zijn aangepast.
Recht op beperking van de
verwerking
U heeft altijd het recht om de
gegevens die wij (laten) verwerken die betrekking hebben op uw persoon of
daartoe herleidbaar zijn, te beperken. U kunt een verzoek met die strekking
doen aan onze contactpersoon voor privacy zaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen
een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het
bij ons bekende e-mailadres een bevestiging dat de gegevens tot u de beperking
opheft niet langer worden verwerkt.
Recht op overdraagbaarheid
U heeft altijd het recht om de
gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of
daartoe herleidbaar zijn, door een andere partij te laten uitvoeren. U kunt een
verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacy zaken. U
ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt
ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres afschriften of
kopieën van alle gegevens over u die wij hebben verwerkt of in opdracht van ons
door andere verwerkers of derden zijn verwerkt. Naar alle waarschijnlijkheid
kunnen wij in een dergelijk geval de dienstverlening niet langer voortzetten,
omdat de veilige koppeling van databestanden dan niet langer kan worden
gegarandeerd. Recht van bezwaar en overige rechten U heeft in voorkomende
gevallen het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens
door of in opdracht van Stitch-Style. Als u bezwaar maakt zullen wij
onmiddellijk de gegevensverwerking staken in afwachting van de afhandeling van
uw bezwaar. Is uw bezwaar gegrond dat zullen wij afschriften en/of kopieën van
gegevens die wij (laten) verwerken aan u ter beschikking stellen en daarna de
verwerking blijvend staken. U heeft bovendien het recht om niet aan
geautomatiseerde individuele besluitvorming of profielen te worden onderworpen.
Wij verwerken uw gegevens niet op zodanige wijze dat dit recht van toepassing
is. Bent u van mening dat dit wel zo is, neem dan contact op met onze
contactpersoon voor privacy zaken.
Wijzigingen in het privacy beleid
Wij behouden te allen tijde het
recht ons privacy beleid te wijzigen. Op deze pagina vindt u echter altijd de
meest recente versie. Als het nieuwe privacy beleid gevolgen heeft voor de
wijze waarop wij reeds verzamelde gegevens met betrekking tot u verwerken, dan
brengen wij u daarvan per e-mail op de hoogte.
Contactgegevens
Stitch-Style ByAnne
Rientjesstraat 4 7678 BJ Geesteren Nederland| info@stitch-style.nl
Contactpersoon voor privacyzaken
Anne Horst
klachten
Garantie en klachten
garantie
Ik geef om mijn producten en ik doe logischerwijze mijn best om deze in
perfecte conditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een
bestelling kapot gaat tijdens transport, waardoor u aanspraak kunt maken op
garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na
constatering van het gebrek melding bij mij hierover te maken. Wanneer het
gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor
reparatie of vervanging.
klachten
Ik raad u aan om bij klachten eerst bij mij kenbaar te maken door te mailen
naar info@stitch-style.nl.
Wanneer dit niet leidt tot een oplossing, kunt u uw geschil aanmelden
oor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur
http://www.webwinkelkeur.nl